בשיעור נתייחס ליחסים בין קו לכתם. רישום בקו רצף חופשי ומשותף לכל הכיתה בעיפרון על גליל נייר ארוך, חיפוש אחר דימויים בתוך הצורות ומילוי בכתם צבעוני.
מקורות השראה: סוריאליזם, ציור אוטומטי, אנדרה מסון, ז'ואן מירו, אמן הגרפיטי הספרדי – בלין.
עפרונות, גליל נייר ארוך, צבעי פנדה, מצגת, מסגרת לתמונה.
סידור מרחב פיזי: סידור שולחנות בח', שולחן עם חומרים במרכז הכיתה, מצגת.
צילום: קסניה כוגן
נפרוס גליל נייר לאורך כל השולחנות, נשים ברקע מוזיקה נעימה, נבקש מהתלמידים לקחת עיפרון, לעצום עיניים ולהתחיל לצייר על הנייר קו רצוף וחופשי כך שהקו יתפוס את כל רוחב הנייר. אחרי כמה דקות נבקש מכל אחד לזוז כיסא אחד שמאלה ולהמשיך את הקו של השכן (עם עיניים עצומות או פקוחות). נבקש להאט את הקצב ולאחר מכן לצייר את הקו בקצב מהיר. אחרי כמה דקות נבקש שוב להחליף מקום ולהמשיך את הקו של השכן. אחרי זה נבקש מהתלמידים שוב לזוז ממקומם ועכשיו לנסות לחפש דימויים בצורות שנוצרו. הם יכולים להוסיף קווים על מנת להבליט את הדימויים. כל כמה זמן נבקש מהתלמידים להחליף את מקומם.
נבקש מכל אחד להסתובב ולהתבונן ביצירה הסופית, לחפש את המקום שהכי עניין אותו ולשים עליו את מסגרת התמונה. נבקש מכל מי שרוצה להתייחס לבחירה שלו ולהסביר מה עניין אותו ולהתייחס למושגים שלמדנו (האם זה הקו? או כתם? אולי השילוב ביניהם? אולי הדימוי עצמו? או הקומפוזיציה? או הבחירה הצבעונית?).
צילום: