שיטות: ניתוח יצירה, קולאז'
בשיעור נלמד לפרק ולנתח את האובייקטים ביצירה לצורות פשוטות. דרך אנליזה צורנית נגיע להבנת האובייקטים הנמצא לפנינו - זה השלב הראשון בלימוד הציור. כמו כן נלמד על בניית הקומפוזיציה: נכיר שני סוגי קומפוזיציה, נלמד על ההיררכיה וסידור האובייקטים ביצירה. התבוננות ביצירה ושיח עוזרים לפתח את השפה וההבעה האומנותית של התלמידים. במהלך השיעור התלמידים ייצרו בהשראת עבודה של האמנים: חואן גריס והנרי מטיס בטכניקת הקולאז'. החומרים הנדרשים לשיעור הם פשוטים ונגישים. זה מאפשר להעביר את השיעור בצורה המקוונת.
• התלמידים יחקרו ויפתחו מחשבה אבסטרקטית.
• התלמידים יכירו מושגים מעולם האמנות: קומפוזיציה, צבעוניות לוקאלית, צבעי יסוד וצבעים משלימים.
• התלמידים ילמדו לפרק את היצירה לצורות גיאומטריות פשוטות.
• התלמידים יגיעו לתוצאות מגוונות.
• התלמידים יכירו את האמנים: הנרי מאטיס וחואן גריס.
צילום: קסניה כוגן
צילום: חואן גריס "בננות"
1. נבקש מהתלמידים לציין את הצורות הגיאומטריות הפשוטות שהם מכירים ונצייר אותם על הלוח (שיעור אונליין: בתוכנת PAINT).
2. ננתח יחד את היצירה של האמן הקוביסטי חואן גריס "בננות":
3. נפתח יצירה נוספת של הנרי מאטיס "הבצלים האדומים", ונבקש מהתלמידים לנתח את היצירה בצורה דומה ליצירה הקודמת ובעל פה נעבור עם התלמידים על הצורות הפשוטות שאנחנו רואים ביצירה.
4. נבקש מהתלמידים להתבונן על טבע דומם שנסדר על השולחן ולבנות את האובייקטים מצורות גאומטריות פשוטות על הבריסטול בעזרת נייר צבעוני. נתחיל מהרקע ונסיים באובייקט שהכי קרוב אלינו.
5. יציאה לעבודה.
6. מי שמסיים את הקומפוזיציה, יכול להיכנס לפרטים בעזרת הטושים (לדוגמה, העיטורים על הכדים).
סיכום:
נתייחס לעבודות של התלמידים, נזכיר את שמות האמנים שעבודתם ראינו בשיעור. נעבור על השלבים שעברנו היום. נבדוק איזה מושגים הם זוכרים מהשיעור.
צילום: הנרי מאטיס "הבצלים האדומים"