עיצוב שטרות בנושא קבלת השונה (שיעור המשך)

השיעור נפתח את נושא קבלת השונה והיכרות עם בעלי מוגבלויות מעוררי השראה. נעצב שטר עם דמות המתמודדות עם מוגבלות ויצרה שינוי בחברה.

צילום: ליאור וקסלר

ציוד וחומרים:

חדר מחשבים


מבנה השיעור:

1. פתיחה: נכתוב על הלוח את מהלך השיעור (פתיחה, התבוננות ביצירות קודמות, הצגת נושא חדש, יצירה, סיכום וסידור הכיתה).

בשיעור הקודם יצרנו שטרות לאוכלוסיות שלא מיוצגות בשטר הישראלי אבל הן חלק מהמדינה. היום נמשיך עם העיצוב של השטרות לאוכלוסיה נוספת שלא מיוצגת בשטר הישראלי. סרטון על דני כוגן והצגת הנושא "קבלת השונה":

2. ניצור שמש אסוציאציות ונשאל מהם צרכים מיוחדים.

3. נספר על מספר בעלי מוגבלויות מעוררי השראה שאנו מכירים ונצור רשימה. כל זוג בוחר את אחת הכותרות ומחפש אדם מעורר השראה שמתמודד עם המגבלה (אסתי סגל, לירון עטיה, פסקל ברקוביץ' ועוד..).

נראה את השטר לאיתמר בק – זמר שהוביל את מחאת הנכים.

4. יצירה: התלמידים חוקרים על אדם בעל מוגבלות מעורר השראה, ומחפשים משהו שיכול לייצג אותו וגם תמונה שלו. נכנסים לאתר PIXLR.

5. יצירה: יצירת שטר מעוצב לבעלי מוגבלויות. שיעור שעבר עיצבנו שטר והכנסנו את הדמות במיקום שבו היא בדרך כלל נמצאת. מישהו מכיר את המילה קומפוזיציה? או מה המשמעות של המילה compose באנגלית? קומפוזיציה היא ההרכבה והסידור של הדברים השונים ביצירה.

הפעם, ננסה ליצור קומפוזיציה (הרכבה) שונה בתוך השטר. כלומר לשחק עם המיקומים השונים שנמצאים על השטר וליצור עיצוב ייחודי. ניתן להגדיל דברים שמוקטנים ולהפך – לשים את הדמות במרכז ולא בצד.

6. תצוגה: נעבור בין השטרות ונשמע על הסיפורים השונים.