היכרות עם התלמיד

שיעור היכרות עם התלמידים בהשראת ציורי מערות. מתאים לתלמידי חינוך מיוחד.

צילום: סנא פרחת

ציוד וחומרים:

דף A4 שחור, לבן או צבעוני, דבק, מספריים ,טושים, עפרונות צבעונים, וגיליון 70/100


מהלך השיעור:

  • נתחיל את השיעור בהצגת נושא השיעור, הצגת תמונות של ציורי מערות המכילות כפות ידיים, נדון בנושא השיעור, נשאל שאלות מכוונות:
    • מה הם ציורי מערות?
    • באיזה צבעים הם השתמשו?
    • מהם החומרים שבה הם ציירו?
    • מה הן הטכניקות שהשתמשו בה לצורך הציור?
    • למה בעבר היה להם חשוב להבליט את טביעת כף היד?
    • האם לדעתכם טביעת כף היד נעשתה על ידי אמנים?
    • האם יצירה זו נחשבת לאמנות?
  • כל תלמיד יקח נייר A4 ויתחיל לרשום את היד שלו
  • נבקש מכל תלמיד שיכתוב מילה אחת בכל אצבע שמאפיינת אותו ( אפשר להציע: מה אתם אוהבים לאכול, איזה חיה אתה אוהב, איזה צבע.. כל מה שאפשר על מנת להכיר אותם על ידי כף יד).
  • בסיום העבודה נבקש להדביק את הציור לגליון אחד גדול על מנת לתלות את זה בכיתה.